26 julho 2006

Mais farois

Farois [faros] galegos:

a) Ao de Praia América (Nigrán) quedan-lhe poucos dias: Estám a construir outro mais perto da beira-mar para assim construír uns chalets adosados. (Nao é o momento de recordar que os vizinhos impedirom a aprobaçao do plano geral de urbanismo manifestando-se no próprio pleno municipal)

b) No "Fin do Mundo", o cabo Fisterra, um mito desde época romana.

c) Em Canido (ria de Vigo).

d) No Museo do Mar de Galicia, un falso faro.


Outras fotografias de faros, de Vigo, de Fisterra, de praias e do Museo do Mar de Galicia, e de Nigrán.

25 julho 2006

Panjón [Panxón] (Nigrán)


As Rias Baixas constitúen uns dos "grandes centros turísticos" do país. A comarca do Val Minhor (Nigrán e Baiona), com a longa Praia América e a proximidade à Vigo acolhe durante o verao a milheiros de pessoas.

Estas fotografias som dum dia anubado e em calma de julho em Panjón [Panxón] (Nigrán).


Ver o passeio e o velho Faro de Praia América e os portos de Corrubedo, Palmeira, Beluso (Bueu), Aldán, Fisterra, Costa da Morte, Moraine, Mugia [Muxía], Faros, Muinhos de vento, Praias e "Artes de Laxe".


Fisterra

O "Finis Terrae" do império romano, o cabo mais occidental da Europa continental até a aparición das novas técnicas de cartografia e os GPS .

Os peregrinos a Santiago de Compostela acostumavam a caminhar até Fisterra para ver o mar e o fin do mundo conhecido.
O velho faro segue a ajudar aos marinheiros e barcos no seu paso pela Costa da Morte.

Outras fotografias relacionadas: Moraime, Mugia [Muxía], Laxe, Costa da Morte, Faros.

artes de pescaFisterraFaro de Fisterra

Dia de Galiza

Hoje, 25 de Julho, é "Santiago Apóstolo", assim que celebramos o "Dia de Galícia" ou o "Dia da Pátria Galega" segundo o nível reivindicativo que cada um lhe queira pór.

Em Santiago de Compostela estes dias há curiosa umha mistura de gente de se achega a saudar ao apóstolo: turistas de todas as partes, peregrinos a pé ou a cabalo, manifestantes nacionalistas, políticos em ofrendas institucionais, pandereteiras, passa-ruas, gigantes e cabeçudos, bandas de gaitas e até algum falangista que defende a unidade da Espanha no dia do patróm... Na alameda há toda umha romeria tradicional, com polvo à feira e vinho do pais, todo um espectáculo que reflicte perfectamente a "empanada" identitária na que anda o pais.

Mais fotografias de Santiago de Compostela: Santiago de Compostela I, II, III, Obradoiro, Panorámica da Cidade histórica, Compostela, Cidade da Cultura de Galicia (I e II), Arquitectura de César Coll.


24 julho 2006

Guimarães em Julho

De Guimarães dim que -como foi capital do condado de Portucalense- é onde nasceu Portugal; à vista da massiva decoração futbolera dos cafés, parece que os vizinhos estám mais orgulhosos do novo estádio que do "berço".

Outras fotografias de vilas portuguesas: "O que tém Lisboa", Lisboa (I, II e III), mobiliario, passeando por Lisboa; Óbidos (I e II) e Cascais (I e II).

Gamelas de Corrubedo

Ainda quedam dornas e gamelas nas rias galegas. Estas estavam no porto de Corrubedo.

Outras fotografias desta vila em "Corrubedo alicatado", "Porto de Corrubedo", "Interior de Corrubedo", "Moito gosto...", e em "Corrubedo em positivo" e é onde "querem instalar umha piscifactoria". Fotografias do "Porto de Palmeira".

10 julho 2006

Aldán

Na ria de Pontevedra, perto de Bueu, Aldán tem o seu própio mar: umha pequena baia entre os cabos Udra e Couso.
Muito temo que o novo corredor que reduce a distáncia na península do Morrazo mude os usos e o ritmo pausado da vila.

Outras fotografias da ria de Pontevedra: Beluso (Bueu).

09 julho 2006

E querem instalar umha piscifactoria

Umha piscifactoria em Corrubedo: "douscentos mil metros cadrados, que bombeará millóns de toneladas de auga e que cubrirá os baixos mariños de milleiros de toneladas de lodo". ("Pregaria desesperada polo cabo Corrubedo", Caetano Díaz, para Galicia-Hoxe.com).

Ver a notícia em "Verdegaia", e na web da "Federación Ecoloxista Galega".

Outras fotografias desta vila em "Corrubedo alicatado", "Porto de Corrubedo", "Interior de Corrubedo", "Moito gosto...", "Gamelas", e em "Corrubedo em positivo".

03 julho 2006

Bueu

Deberian ser sempre compatíveis as artes de pesca tradicionais e o turismo, o lecer e o trabalho, o uso da praia para o banho e o atraque de dornas.
Esto é Bueu, na ria de Pontevedra (Rias Baixas).

Outras fotografias da ria de Pontevedra: Aldán e Beluso, no concelho de Bueu. Ver em Galiza Hoje Mapas.

Bueu

02 julho 2006

Refrigerante do Bolo

Para refrescar, agora que chega o calor, alá vam umhas imagens de Viana do Bolo (Ourense) durante o último antroido [Carnaval] (Fevereiro de 2006).

Outras fotografias de Viana do Bolo.

Bueu (Beluso)

Barcas na Praia de Beluso Praia de Beluso, concelho de Bueu, na ria de Pontevedra. Un tranquilo lugar que ainda nom escaralhou nim as inmobiliarias nim o turismo.

Beluso, Bueu Aqui Ramón Vázquez Molezún construíu "Refúxio de verám", umha pequena e ao tempo magnífica obra de arquitectura perfectamente integrada no contorno e aproveitando restos dumha antiga salazón.

Outras fotografias da península do Morrazo: Beluso, e Aldán.