31 maio 2006

Corrubedo alicatado

Alicadado de Corrubedo Corrubedo é umha pequena vila costeira do município de Riveira. O antigo atrativo originado polo porto, as praias e o parque natural das dunas e lagoas de Carregal e Vixián foi-se esmorecendo co uso descontrolado do azulejo no exterior das casas tradicionais. O uso do azulejo estendeu-se ao contar coa virtude de ser um material ilhante da humidade, barato e considerado "moderno" e elegante.
Esta variedade de feísmo já nim sequera é património exclusivo desta vila: a moda das casas-banheiro contagiou-se co tempo polas aldeas galegas todas.

A vila vai caminho do caos, aínda que a natureza e singularidades como a casa desenhada por David Chipperfield justificam mais dumha visita.

Outras fotografias em "Corrubedo em positivo", "Porto de Corrubedo", "Gamelas", "Moito gosto..." e "Interior de Corrubedo".

CorrubedoCorrubedoAzulejosCorrubedoCorrubedo, portaCorrubedo

30 maio 2006

Cascais

Ao contrário que na costa galega, o litoral de Lisboa está escrupulosamente cuidado, é elegante e ordenado.

Estas fotografias son todas de Cascais e hai mais aqui.

Passeando por Lisboa

Para visitar a Lisboa recomendo a leitura da colecçao editada pelo escritório do turismo de Lisboa com rotas literarias e históricas escritas por Vázquez Montalván, e o amigo-professor Elias Torres, entre outros.

O tranvia da linha 28, o miradouro de Santa Luzia (Alfama), frutas na Baixa, a Sé-Catedral e o Café da Brasileira (Chiado).

Outras fotografias de Lisboa neste blog: "O que tém Lisboa", Lisboa (I, II e III), mobiliario.

O que tém Lisboa

Praça do Comércio, Orgulho nacional, Calçada estrelada -todo um arte-, Janelas de todas as classes, e um Azulejo do Bairro Alto.

Há outras Lisboas; algumhas estám fotografiadas aqui: Galicia Hoje Fotografias: Lisboa, Mais Lisboa, Lisboa em primavera, mobiliario.

Lisboa

29 maio 2006

Lisboa em primavera

O atractivo de Lisboa resulta difícil de explicar, mas está por todas as partes.

Outras fotografias da cidade podem-se ver pulsando aqui, também aqui e mais aqui; advirto: nom seguem ordem nenhumha, só pretendem mostrar distintas impresións dum conjunto vivo, complexo e sugerente.

Interior de Corrubedo

Imagem de Corrubedo desde o porto e detalhes de vivenda de época anterior à utilización massiva do azulejo como elemento "ornamental" exterior: paredes de pedra e carpinterias de madeira.
Na actualidade esta corrente estética de decorar as casas coma se fossem banheiros parece que vai remitindo: As últimas tendências apontam ao uso da pedra -em grandes blocos ou bem pulida- como símbolo de distinción (As volutas e columnas jónicas som o complemento do novo "remordimento" urbanístico; a variante pobre deixa directamente o exterior sem cubrir nem pintar).

A pesar de todo o anterior, as dunas, a lagoa, a casa construída por David Chipperfield, a levantada por Iago Seara, a de Manuel Gallego Jorreto, o faro, o porto, o bar "Ferruxe"... qualquer umha é razón suficiente para visitar esta vila à que agora lhe querem chantar umha piscifactoria.

Outras fotografias desta vila em "Corrubedo alicatado", "Porto de Corrubedo", "Moito gosto...", "Gamelas", e em "Corrubedo em positivo".

Porto de Corrubedojanela, CorrubedoCorrubedo, porta, pote

20 maio 2006

Centro Tecnolóxico Rural

Estas som fotografias do escritório de "Arquitectos Unidos", em Marrozos (Santiago de Compostela), o arquitecto e ao tempo, um dos asociados é Rafael Otero Novio.
A proposta é a utilizacióm de velhos contedores de mercancias para crear novos espazos habitábeis.

Mais fotografias de Santiago de Compostela (1, 2, 3, Panorámica da cidade velha, Obradoiro).
Enlace à web de Arquitectos Asociados: www.aasantiago.com (videos e fotografias do projecto).
O publicado na imprensa: El Correo Gallego (03/06/06 e 06/06/06), La Voz de Galicia e Faro de Vigo (nº 2653 con ampliación aqui). E em internet: www.arq.com.mx, vigometropolitano.com e aduaneiros sem fronteiras.

Outras fotografias de arquitectura contemporánea na Galiza: Peter Eiseman -Cidade da Cultura de Galiza-, Jonh Hejduk -Torres na Cidade da Cultura-, César Coll -vivendas em Santiago de Compostela I e II-, Xosé Carlos Rodríguez -Estación de Ciências Marinhas na Ilha de Toralha-, Arquitectos Unidos -Centro Tecnolóxico Rural- e César Portela -Faro de Punta Nariga-).

Texturas

1) Caixas que regresaram cheias de sardinhas para a noite de San Xoám despois dumha maré nocturna, Portosin.
2) Granito, a pedra do país.
3) Ferralha dumha grelha.
4) Azulejos de banho. Em Corrubedo e já em toda a Galiza usam-se nas paredes exteriores das casas como elemento "decorativo".
5) Tapete do Centro Tecnolóxico Rural.

granitotapete